بلاگ

همایش چیست؟

  • 1396-08-16

همایش چیست؟

(تعداد بازدید : 2025)

 

همایش یا کنفرانس(Conference)، در واژه انگلیسی از فعل Confer مشتق می شود، که به معنای مشورت با یکدیگر،تبادل نظرات و مباحثه است. بنابراین همایش، جلسه یا گردهمایی است که در نوع علمی آن برای ارائه و مباحثه پیرامون موضوعات علمی برگزار می شود.

 

سالانه هزاران کنفرانس در مباحث مختلف علمی در سراسر جهان برگزار می شود.کنفرانسها در کنار مجلات، عرصه انتشار و مباحثه در خصوص دستاوردهای علمی هستند. معمولاً موضوعات جدید در ابتدا در کنفرانسها مطرح می شوند. پژوهشگران از سراسر جهان در کنفرانس ها با هم آشنا شده، تبادل نظر می کنند، متوجه اشکالات کار هم می شوند و با هم همکاری را آغاز می کنند.

 

شرکت کنندگان همایش ها استادان، پژوهشگران، ارائه دهندگان مقاله ، دست اندرکاران صنعت و دانشجویان هستند. این رویداد علمی چیزی تا حدی شبیه مسایقات ورزشی است چرا که هر سال یا در هر دوره آن افراد یا مقالاتی یه عنوان برتر انتخاب می شوند. از سوی دیگر، نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی برای و تلاشها برای مخاطبان آن رشته است. شما در همایش یا شرکت کننده هستید یا ارائه دهنده یا داور یا....

 

یکی از شاخص های اعتبار یک دانشگاه، دانشکده و یا انجمن علمی، داشتن همایشهای علمی است که به صورت مستمر مثلاً سالانه برگزار می شود. دانشجویان هم حضور خود را در فعالیت های علمی  در ابتدا با شرکت در همایش و در ادامه با ارائه مقاله نشان می دهند. به خصوص در مقاطع ارشد و دکترا، شرکت و ارائه مقاله در همایش ها یک الزام قانونی یا عرفی است.

تاریخ: ۱۳۹۲/۱۲/۰۵

شرکت برنامه نویسی آرتیاش

توسعه دهنده بسترهای نوین اینترنتی